Principal Televizor „Portocaliul este noul negru” Sezonul 3 Premiere Review: Trimiteți în clovni

„Portocaliul este noul negru” Sezonul 3 Premiere Review: Trimiteți în clovni

Trimite clovnii. (Netflix)

Trimite clovnii. (Netflix)

Furgoneta pleacă din Litchfield, dar Morello nu conduce. În schimb, este Pensatucky, arătând mai liniștit decât am văzut-o vreodată, glumind cu gardienii ei în timp ce conducea o dubă nou înlocuită. Cu totul diferit de fanaticul ucigaș pe care l-am cunoscut, Pensatucky pare să încerce activ să se îmbunătățească. După ce a exclamat că iubitul ei nu a fumat crăpături deoarece crăpăturile pentru culori, ea își îndreaptă în grabă faux pasul, exclamând ferm, afro-americani! Crack este pentru afro-americani. Cel puțin încearcă.

Pensatucky nu este singurul care pare liniștit. Prin rezoluția de Orange is the New Black ’ Al doilea sezon totul părea, bine, rezolvat. Vee, antagonistul principal al sezonului doi, a scăpat din închisoare, urmând să fie ucis de domnișoara Rosa și duba ei furată (în ceea ce rămâne una dintre cele mai satisfăcătoare concluzii ale sezonului vreodată). Figueroa a fost înlăturat de Caputo, care și-a asumat triumfător rolul de adjunct al directorului după o lungă istorie de lipsă de respect față de personalul său superior destituit.

Deci, cu aproape toate capetele libere rezolvate (sau lovite de o dubă), Portocaliul este noul negru nu a avut nicio linie argumentală sezonul al treilea necesar disperat de abordat - ceea ce nu a făcut nici o obligație în deschiderea sezonului.

Primul episod din sezonul trei este stabilit de Ziua Mamei, ceea ce provoacă o discuție binevenită despre părinți în închisoare. OITNB strălucește atunci când examinează condiția umană: cine sunt oamenii, cum au ajuns și cum nu sunt întotdeauna ceea ce par. Bineînțeles, un spectacol atât de concentrat pe viața femeilor explorează adesea maternitatea - relația tensionată a lui Piper cu mama ei, lipsa unei figuri materne a lui Taystee și rezultatul ei idolatrizarea lui Vee, precum și interacțiunile stâncoase ale mamei-fiice ale Daya și Aleida în închisoare, pentru a numi putini.

Tema centrată pe mamă a acestui episod este OITNB în cel mai bun moment absolut: a fost cald, din inimă, amuzant ca naiba și s-a încheiat cu un apel dur și nemilos la realitatea vieții în închisoare. Mai mult decât atât, amintea de sezonul unu - episodul nu a fost neapărat motivat de complot, ci mai degrabă propulsat de emoția pură.

Această emoție provine din scurtele flashback-uri ale lui Pensatucky, Nicky, Poussey, Sophia și Healy. Unii sunt dulci (Poussey se uită adorabil la mama ei în timp ce citesc împreună, iar Sophia pre-tranziție îi cântă fiului ei nenăscut), unii sunt desconcertanți (mama lui Pensatucky o forțează să învârtă Mountain Dew, astfel încât copilul să acționeze provocat mental pentru a recolta mai mulți bani pentru asistență socială, mama lui Nicky ignoră rece încercările sale copilărești de a sărbători Ziua Mamei). Dar amintirile lui Healy despre mama sa sunt cele mai dificil de urmărit - mama lui este tulburată, ungând pereții cu ruj și aruncând tăvi de mâncare către fiul ei. Privește, patetic fără speranță; nu este de mirare că Healy a crescut cu frici paralizante și obsesii față de femei.

Între flashback-uri, vedem un sezon două linii de complot care se realizează: Red, după ce a bătut fără milă de la Vee, se întoarce și își cimentează tunelul (scriind RIP în cimentul de uscare ca un omagiu răsucit adus lui Vee, nu mai puțin). Alex se întoarce la Litchfield, complet lipsită de ochii ei fulgerători și de încrederea ei, în schimb, bazându-se pe Piper ca pe o figură aproape maternă - desigur, Piper dă vina pe Alex întoarcerea lui Alex în sistem, mai degrabă decât pe apelul îndemnat la ofițerul de probă al lui Alex, într-un tipic egoist. Moda Piper.

Pseudo-carnavalul Zilei Mamei este un exemplu perfect de OITNB’s juxtapunere magistrală a vieții de zi cu zi și a existenței închisorii. Copiii încearcă să lovească o piñata cu pumnii goi, deoarece nu li se permite un băț în limitele închisorii și folosesc un tampon sanitar ca o legătură cu ochii. În cele din urmă, un paznic îl bate cu un bețișor de noapte. O mamă își leagă cu fericire copilul, dar o lasă pe iarba noroioasă din fața unei toalete portabile pentru a face cocaina să se strecoare prin scutecul copilului. Clovnul lui Big Boo este demonic hilar, iar Pensatucky face mini cruci de piatră funerară din bastoane de gheață și îi botează copiii avortați cu capace de sticlă de Mountain Dew.

Cu toate acestea, după ce unul dintre copiii Aleidei dispare temporar, închisoarea este închisă. Deținuții sunt obligați să se întindă în curte, neajutorați, în timp ce copiii lor îi înconjoară confuz, unii în lacrimi. Acest blocaj este cel care aduce spectatorii înapoi. Aceste femei sunt în închisoare. Unele dintre ele sunt mame. Unele dintre ele sunt periculoase. Unii sunt amândoi.

Sezonul unu din Portocaliul este noul negru era destul de întunecat (gândește-te că Pensatucky și-a tăiat palma și freacă sânge pe un Piper care tremura într-o baie abandonată). Cu toate acestea, sezonul doi a fost cu atât mai sumbru. În loc să se concentreze pe o luptă de bere între Pensatucky și Piper, sezonul doi s-a concentrat pe un război cu drepturi depline între Vee, banda ei și, în esență, toți ceilalți prizonieri.

Primul sezon a fost relativ mai ușor; s-a simțit ușor comic și s-a concentrat în mare parte pe Piper, oferind spectacolului o perspectivă îngustă și uneori grată. Cu toate acestea, sezonul doi a făcut o treabă excepțională de a neutraliza politica complicată a închisorilor cu scrieri comice ascuțite. Al doilea sezon s-a îndepărtat în continuare de formula sezonului unu, adâncindu-se mult mai mult în viața altor deținuți, lăsându-l în mod efectiv pe Piper ca protagonist, oferind spectatorilor favoriți mai noi și, sincer, mai simpatici.

Și oricât de diferite ar fi cele două sezoane, finalele lor sunt totuși mai diferite. Primul sezon s-a încheiat cu dezlănțuirea completă a lui Piper, cu sânge stropit pe zăpadă, în timp ce ea l-a învins cu brutalitate pe Pensatucky - spectatorii sunt lăsați să se întrebe dacă amenințarea implacabilă a lui Piper a fost lăsată moartă. Sezonul doi nu lasă cliffhaners, nici suspans. Vee a murit, domnișoara Rosa este liberă - singura întrebare rămasă fără răspuns este soarta lui Alex, care trage o armă pe ofițerul de probă (totuși, este ușor de presupus că se va întoarce la închisoare).

Această deschidere este un răspuns inteligent la finalul sezonului doi. A făcut puțin pentru a promova orice fel de formare a complotului (în afară de întoarcerea lui Alex la închisoare, care sunt sigur că vor fi adresate pe larg în episoadele viitoare), dar realizează ceea ce face cel mai bine: este un memento dulce-dulce al vieții din spatele gratiilor. Iată revenirea vieții la Litchfield.

Stand Out One Liners:

• Încercare solidă, execuție slabă: Pensatucky se reflectă asupra celor cinci copii avortați ai săi și pe unul dintre cei lăsați în întuneric aș fi avut cinci. Șase dacă îl numeri pe cel care a căzut în peșteri. Ar fi fost un copil minune ca Tim Tebow.
  • Faceți așa cum fac rușii: Roșu se întoarce de la spital, dar cu o ciudată ciudățenie nouă. Cel mai ciudat lucru. Încă de la asalt vorbesc cu acest accent rus.
  • Litchfield devine literară: Taystee își avertizează prietenii despre natura răului - nimeni în afară de Poussey nu o primește Harry Potter referinţă. Mizerie cu forțele malefice, veți ieși ca Cedric Diggory.
  • Healy miroase un șobolan: Când este prezentat consilierul Rogers, un nou angajat entuziast al Litchfield, Healy este mai puțin decât mulțumit de noul adaos. Nu miroase bine și vreau să spun asta la propriu! Are un miros ciudat!
  • Mai puțin este mai mult: OITNB face o treabă minunată de a intra în profunzimile de gen și sexualitate, dar acest lucru nu este întotdeauna necesar. Tot ce aveți nevoie este acest schimb între Nicky și Big Boo. Ascultă, am un tip. Ești un tip. Suge-mi pula.
  • O poți scoate pe fată din Manhattan, dar nu o poți scoate pe Manhattan din fată: Piper încearcă să-l consoleze pe Alex la întoarcerea ei în închisoare. Locuiai în Queens. Nu ar trebui ca această închisoare să pară mult mai atractivă?
  • Din gura unui prunc: Brooke Soso lovește un pic de strălucire în timp ce urmărește copiii viitori care roiesc pentru o piñata care se dovedește a fi goală. Doamne, aceasta este o astfel de metaforă pentru viața lor.