Principal filme Recenzie „Cassandro”: Gael García Bernal strălucește într-o biopic surprinzător de plictisitor

Recenzie „Cassandro”: Gael García Bernal strălucește într-o biopic surprinzător de plictisitor

Gael García Bernal în rolul luptătorului Cassandro Cassandro . Prin amabilitatea Amazon Prime Video

Biopicurile tind să urmeze o formulă destul de memorabilă, concentrându-se adesea pe personaje istorice celebre, oameni cu realizări grandioase sau ani de ceartă pe umerii lor. Cassandro face acest lucru într-un sens, dar concentrarea sa este neapărat mai mică - la bine și la rău.

CASSANDRO ★★1/2 (2,5/4 stele )
Regizat de către: Roger Ross Williams
Compus de: Roger Ross Williams, David Teague
În rolurile principale: Gael García Bernal, Roberta Colindrez, Perla de la Rosa
Timpul pentru alergat: 107 minute.

Filmul spune povestea adevărată a lui Saúl Armendáriz, un homosexual din scena de lupte amatori mexicane Lucha Libre, care devine obiect de legendă atunci când își asumă identitatea lui Cassandro, un exotic. În esență, un exotic este un personaj dragificat, explicit gay în lumea Lucha Libre, și el este întotdeauna prezentat ca antagonist împotriva altui luptător (mai bărbătesc, mai bărbătesc). Deși exoticul este în mod tradițional o figură ironizată în scena luptei, Cassandro vede creșterea personajului său de titlu la regalitatea Lucha Libre, descoperind împuternicirea și încurajând toleranța pe parcurs.

John Malkovich era mut

Gael García Bernal preia rolul dublu al lui Saúl și Cassandro, două părți ale aceluiași bărbat. Ca și primul, el este timid, puțin nevoiaș și un băiat devotat al mamei; ca acesta din urmă, este ostentativ, cochet și îndrăzneț. Cele două identități rămân distincte (Saúl își invocă ocazional dublul în momente de incertitudine, cu mențiuni despre „dacă Cassandro ar fi aici...”), dar când încep să sângereze una în cealaltă, se creează un alt fel de meci fascinant de lupte. .

Acestea fiind spuse, Cassandro face puțin pentru a explora unele dintre componentele sale cele mai dramatic convingătoare. Saúl împărtășește o relație secretă cu colegul luptător Gerardo (Raúl Castillo), care are o soție și copii. Adună câteva scene împreună, iar situația centrală a cuplului este cu greu examinată. Între timp, pe măsură ce Saúl câștigă încredere în timp ce Cassandro câștigă popularitate, personajele îi șoptesc că alți luptători nu sunt fericiți de primirea pozitivă a exóticoului. Ceea ce cu siguranță sună ca o amenințare nu înseamnă niciodată nimic, ceea ce determină un alt conflict aparent care nu apare în film.

Gael García Bernal și Perla de la Rosa în Cassandro . Prin amabilitatea Amazon Prime Video

Singura relație și tensiune care ancorează filmul este cea împărtășită între Saúl și mama lui, Yocasta (Perla de la Rosa). Împreună, într-o casă mică, prăfuită, codependența lor oferă o privire asupra unei versiuni diferite de Gray Gardens . Saúl s-a născut dintr-o aventură pe care tatăl său a avut-o cu Yocasta și o mare parte din viața sa a fost petrecută singur cu mama sa. Ambele au o afinitate pentru telenovele, țigări și bărbați căsătoriți, iar felul în care fiecare personaj are nevoie unul de celălalt spune o poveste emoționantă care se simte întemeiată și proaspătă.

Regizorul Roger Ross Williams adoptă o abordare discretă a poveștii lui Cassandro, care funcționează în relații. Filmul are loc în anii '80, dar locațiile includ cartiere prăfuite din El Paso și magazine auto aglomerate, transformate în ringuri de lupte. Camera este granulată, raportul de aspect condensat într-un pătrat aproape, dând o senzație de trăit. Ocazional, Williams intercalează meciuri de lupte cu imagini surprinse de mulțime, adăugând o atmosferă video de acasă la proceduri. În ring și în timpul luptelor, există scoruri sau cântece minime, cu doar cântecele mulțimii și plesnirea pielii. Strategia redusă face ca lumea excesivă a Lucha Libre să se simtă mai reală, deși nu se traduce întotdeauna bine.

Ar fi reductor și stereotip să insistăm că un film despre un bărbat gay trebuie să fie luminos, colorat și zgomotos, dar Cassandro ar putea folosi o parte din acel strălucire. Scenele de lupte sunt lipsite de strălucire, machiajul intens și costumele cu modele ale lui Cassandro nu reușesc să iasă în evidență în ring. Lupta culminală a filmului are loc în fața a sute de oameni pe o scenă masivă, dar ocazie importantă pare spălată și se simte ciudat de condensată. În comparație cu artificialitatea sporită a talk-show-ului de zi al unui celebru luchador, mai târziu în film, aceste scene sunt izbitor de dezamăgitoare.

În mijlocul acestei redări plictisitoare a unei povești adevărate cu adevărat grozave, García Bernal strălucește. Actorul nu este altceva decât carismatic, iar prezența lui de durată pe ecran aduce multe Cassandro — atât filmul, cât și luptătorul Lucha Libre. Fie că flirtează cu un coleg de serviciu interpretat de Bad Bunny sau face echipă cu antrenoarea și colega de luptă Lady Anarquía (o Roberta Colindrez subutilizată), el îi impregna pe Saúl cu o emoționalitate intensă. Dacă filmul ar avea mai mult de oferit.