Principal filme Recenzie: „Close” și „The Quiet Girl” sunt bijuterii nominalizate la Oscar

Recenzie: „Close” și „The Quiet Girl” sunt bijuterii nominalizate la Oscar

Gustav De Waele (l) și Eden Dambrine în „În apropiere”. Diaphana Films

Cu atâtea filme americane proaste care aglomerează piața, mi se pare mai interesant și plin de satisfacții să arunc o privire la unele dintre filmele străine care vor concura la viitoarele Premii ale Academiei. Două dintre cele mai bune pe care le recomand cu patru stele și fără rezervări sunt în același gen de maturitate, cu rezultate la fel de rafinate.

ÎNCHIDE ★★★★ (4/4 stele )
Regizat de către: Lukas Dhont
Compus de: Lukas Dhont, Angelo Tijssens
În rolurile principale: Eden Dambrine, Gustav de Waele, Emily Dequenne, Leah Drucker
Timpul pentru alergat: 139 de minute.

Jordan Harbinger lasă arta farmecului

Din Belgia, Închide este o cronică proaspătă, emoționantă și de neuitat a încrederii și devotamentului masculin între doi băieți de 13 ani de la fermele învecinate, care experimentează o înroșire a primei iubiri pe care nu o înțeleg pentru că se întâmplă să nu fie cu cei din afară, ci unul cu celălalt. Ascuțiți, talentați și sensibili, Leo și Remi au crescut împreună, au mers împreună cu bicicleta la școală în fiecare zi, au petrecut aproape în fiecare noapte împreună și au avut o legătură. Leul este atletic și deschis, în timp ce Remi este un minune muzical care visează naiv la faimă și avere în concertele cu o orchestră clasică. Pe măsură ce se maturizează, sentimentele lor cresc, încet, dar intens. La școală, ceilalți copii îi tachinează inocent, numindu-i în glumă un cuplu căsătorit. Pe măsură ce interesele lor devin mai divizate, Leo se retrage și își dedică energia sporturilor, lăsând mai puțin timp lui Remi. Se despart, așa cum fac adolescenții când depășesc unul pe celălalt. Deci, de ce simt ei tristețe, pierdere, resentimente și apoi furie?

În mod clar, ei experimentează emoțiile complexe ale primei iubiri fără cunoștințele sau sofisticarea pentru a-și defini sentimentele. Până la urmă recurg la violență. Ei nu înțeleg sentimentele lor și nici de ce le au. Când Remi moare pe neașteptate (boală, sinucidere, o inimă frântă?), toate emoțiile conflictuale ale lui Leu se ciocnesc, lăsându-l pierdut și incapabil să facă față. Este important de subliniat că această relație nu este sexuală și nu există nici un indiciu de homosexualitate, dar filmul este sfâșietor tocmai pentru că demonstrează că până și adolescenții sunt capabili de sentimente emoționale intense, chiar dacă nu știu care sunt acele sentimente. sunt. Într-o scenă asemănătoare cu cea din Brokeback Mountain când Heath Ledger face o vizită postumă în vechea cameră a lui Jake Gyllenhaal și mângâie o cămașă încă atârnată în dulap, Leo reaprinde o prietenie cu mama lui Remi și simte un val de emoție care îi străbate corpul ca un fior tulburător când își amintește cum a fost. când cel mai bun prieten al lui încă locuia acolo. Vârstele sunt diferite de zeci de ani, dar sentimentele sunt aceleași. Regizorul-scenarist belgian Lukas Dhont susține echilibrul dintre starea de spirit și frumusețea fizică cu o elocvență palpitantă, iar Eden Dambrine în rolul lui Leo și Gustav DeWaele în rolul lui Remi sunt descoperiri uimitoare pentru tinere, care nu vor fi ușor uitate.

Catherine Clinch în „The Quiet Girl”. Neon

FATA LINITĂ ★★★★ (4/4 stele )
Regizat de către: Colm Barrett
Compus de: Colm Barrett
În rolurile principale: Carrie Crowley, Andrew Bennett, Catherine Clinch, Michael Patric, Kate Nicconoagh
Timpul pentru alergat: 104 minute.

Între timp, din Irlanda, Fata liniștită, realizat cu sensibilitate și grijă de scriitorul-regizor pentru prima dată, Colm Bairead, combină montajul senin, rezervele liniștite de forță și performanțe modeste care vă permit să gândiți și să simțiți în loc să priviți. Din milă, folosește cuvintele cu moderație, fără inutilitatea căptușită injectată de cei mai mulți regizori americani cu motivație comercială, pentru a oferi spectatorilor mai mult timp pentru a pierde mai mulți bani la standul de concesiune. Filmele rareori încearcă să arate puterea în ceea ce este subestimat și reținut; acesta este cu adevărat despre ceea ce se întâmplă între linii pentru a completa spațiile.

cum să vezi gratuit cazierul penal al cuiva

Amplasat în 1981, narațiunea explorează lumea torturată a unei fetițe de 9 ani pe nume Cait (superb interpretată de nou-venită fermecătoare Catherine Clinch), unul dintre cei patru copii născuți dintr-un tată care a pariat resursele familiei și o mamă oprită, însărcinată cu al cincilea copil al ei. Neglijată acasă, agresată la școală și rămasă în urmă cu citirea ei, Cait este încă o problemă cu care părinții ei nu vor să se ocupe, așa că o trimit să locuiască cu niște rude mai în vârstă necunoscute pentru vara într-o fermă de lactate din in mijlocul pustietatii. Acolo, murdară, confuză, zdrențuită, defavorizată, Cait găsește căldura, atenția și hainele curate care i s-au refuzat acasă, fără indiferența și cruzimea aspră pe care obișnuia să le obțină de la ceva la fel de simplu precum umezirea patului. De-a lungul timpului, Cait experimentează o transformare care îi schimbă viața, adusă de străini totali. Este uimitor cât de afirmând viața poate fi ceva la fel de simplu precum lăsarea unei prăjituri suplimentare pe masă lângă o farfurie goală.

ce este un bun site de întâlniri gratuit

Totul se realizează prin încercare și eroare, dar în principal printr-o paletă colorată de grație și intensitate emoțională în scenariul curat și ordonat al regizorului Bairead și directia dulce, rezervată și emoțională a ochilor albaștri ai lui Catherine Clinch. Vorbite în gaelică de nedescifrat, cu subtitrări miloase în engleză, simți ceea ce simte ea prin nuanțe în loc de dialog. Ce triumf pentru un regizor de debut. Abia aștept să văd ce face în continuare.

Închide și Fata liniștită Poate că nu sunt genul de filme care ademenesc mulțimi de recorduri, dar sunt o pereche de filme pentru care au fost inventate adjective precum blând, liric și sfâșietor.