Principal filme Recenzie „Haunted Mansion”: Disney Ride s-a transformat într-un film ciudat de emoționant

Recenzie „Haunted Mansion”: Disney Ride s-a transformat într-un film ciudat de emoționant

Chase Dillon ca Travis, Rosario Dawson ca Gabbie, LaKeith Stanfield ca Ben, Owen Wilson ca Tatăl Kent și Tiffany Haddish ca Harriet (din stânga) în Casa bantuita . Jalen Marlowe

Există o linie fină în groaza pentru familie între distracția care furnică coloana vertebrală și teroarea care provoacă coșmaruri. Este o linie care Disney (DIS) Atractia din parcul Haunted Mansion se plimbă bine. Este înfricoșător, dar nu atât de înfricoșător, copiii nu se pot descurca, iar aspectele macabre - precum fantomele fără cap - sunt mai prostii decât sângeroase. Casa bantuita , de la regizorul Justin Simien și scriitoarea Katie Dippold, încearcă să atingă aceeași gamă tonale, transformând simultan o călătorie de opt minute într-o narațiune captivantă emoțional. În cea mai mare parte, chiar funcționează, în special aspectul emoțional al poveștii. Dar constrângerile utilizării IP existentă, oarecum limitată, le deraiează ocazional eforturile.

CASA BANTUITA ★★★1/2 (3,5/4 stele )
Regizat de către: justin simon
Compus de: Katie Dippold
În rolurile principale: LaKeith Stanfield, Tiffany Haddish, Owen Wilson, Danny DeVito, Rosario Dawson, Dan Levy, Jamie Lee Curtis, Jared Leto
Timpul pentru alergat: 123 de minute.

La fel ca anterioară adaptare live-action de la Disney a plimbării, din 2003 Conacul Bântuit , scenariul lui Dippold păstrează decorul din New Orleans și mai multe personaje îndrăgite, inclusiv Madame Leota și Hatbox Ghost, doi locuitori cheie ai atracției parcului. Orice altceva este o versiune imaginară a ceea ce s-ar putea întâmpla în interiorul zidurilor bântuite ale conacului titular care se prăbușește.

Cu ani înainte de povestea principală, îl întâlnim pe Ben (LaKeith Stanfield), un om de știință care nu crede în paranormal – iar certitudinea lui este neclintită când o întâlnește pe Alyssa (Charity Jordan), un ghid turistic care oferă tururi fantome. Dar în zilele noastre, o versiune sumbră a lui Ben a preluat acele turnee. Alyssa, aflăm, a murit, lăsându-l într-o stare constantă de doliu. Nu este motivat de tot ceea ce îl înconjoară – până când Părintele Kent (Owen Wilson) intervine și îi oferă lui Ben ocazia de a folosi un obiectiv de cameră pe care a inventat-o ​​pentru a captura imagini cu fantome pentru o grămadă de bani. Ben acceptă fără tragere de inimă să o ajute pe Gabbie (Rosario Dawson) și fiul ei Travis (Chase W. Dillion), care s-au mutat recent în conac, să descopere de ce sunt bântuiți.

Frankie și Johnny în recenzia Clair de Lune
Jamie Lee Curtis în rolul lui Madame Leota Casa bantuita . DISNEY

Ben și Kent solicită în cele din urmă ajutorul lui Harriet (Tiffany Haddish), un medium extravagant, și al lui Bruce (Danny DeVito), un istoric local. Împreună, descoperă o cameră secretă în conac, unde spiritul fostului său proprietar, William Gracey, îi îndeamnă să o găsească pe Madame Leota (Jamie Lee Curtis), care a fost prinsă într-un glob de cristal. O figură întunecată, Hatbox Ghost (Jared Leto, în mod inexplicabil), are conacul sub controlul său și este în căutarea unui alt suflet mort. Depinde de cei vii să-l oprească, ceea ce are ca rezultat niște aventuri de altă lume care implică proiecție astrală, urmăriri cu mașini și Haddish furând fiecare scenă în care se află.

În inima Casa bantuita , totuși, este durere. Ben suferă de asta, la fel ca și alte personaje. Harriet explică că atunci când cineva moare, fie trece la viața de apoi, unde sunt în pace, fie devin prinși în tărâmul dintre ele. Fantomele de aici nu sunt doar entități plutitoare amuzante sau mirese înfricoșătoare cu ochi scobiți. Au fost cândva oameni cu povești, speranțe și dragoste. Merită lui Dippold pentru că a depășit conceptul de fantomă necesar și că a căutat teme mai profunde, chiar dacă IP-ul nu se potrivește întotdeauna. Secvența de sfârșit climatică, în timp ce grupul se confruntă cu Fantoma cu pălărie, reflectă de ce nu îi putem exclude pe toți ceilalți atunci când pierdem pe cineva. Conexiunile noastre ne fac mai puternici, un mesaj neașteptat și plin de căldură (care va zbura probabil peste capetele copiilor mai mici).

Lindsay Lamb ca Mireasa din Casa bantuita . Disney

Filmul nu este deosebit de înfricoșător – există câteva momente sarcinate – dar asta se potrivește materialului. În schimb, Simien a creat o experiență de film atentă, care se simte diversă, amuzantă și interesantă vizual. Cei care se așteaptă la o recreare exactă a călătoriei nu o vor găsi aici, ceea ce poate fi cel mai bine. În ciuda câtorva scene de desene animate, Simien și distribuția sa se ridică Casa bantuita la o perioadă de distracție completă și ciudat de emoționantă.

emisiuni educaționale pe netflix pentru copii mici