Principal artele Recenzie: „Once Upon A One More Time” nu o va lăsa pe Britney în pace!

Recenzie: „Once Upon A One More Time” nu o va lăsa pe Britney în pace!

Aisha Jackson, Morgan Whitley, Briga Heelan, Ashley Chiu, Gabrielle Beckford și Lauren Zakrin (din stânga) în „Once Upon A One More Time” la Teatrul Marquis. Matthew Murphy

Încă o dată | 2 ore 30 minute. O pauză. | Teatrul Marquis | 210 West 46th Street | 212-307-4100

Undeva în mijlocul Once Upon A One More Time , basmul de zâne fracturat, prietenos cu familia, muzical feminist cu tonomat, pietruit în jurul melodiilor lui Britney Spears, am avut o viziune asupra viitorului lui Broadway. Strada în sine va fi sub cinci picioare de apă, dar spectacolele la care mulțimile vor vâsla cu nerăbdare? Prințese cântătoare. Toate cele opt case de Broadway care au supraviețuit (restul au fost incendiate în revoltele de la Sondheim) vor găzdui o combinație de muzică pop și mit revizionist al fetelor. Rău , Şase , și & Julieta mai rulează; Cenusareasa proasta s-a întors, cu căști VR; iar Disney a fabricat restul - AI-sicals, firește.

Iubito, iubito, eu sunt. Once Upon A One More Time ( OUAOMT ?!?) cu greu este începutul sfârșitului. Reambalarea melodiilor de succes cu fete drăguțe este la fel de veche ca Flo Ziegfeld și lui Follies. Ceea ce este nou (nu chiar) este degetul mijlociu către heteropatriarhia. Un grup de prințese de basm clasice (Albă ca Zăpada, Rapunzel și colab.) se răzvrătesc împotriva Naratorului lor opresiv și a Prințului necredincios, retrăgându-și în cele din urmă corsetele fericite. „Nu suntem aici face basme,” bâfâie Naratorul. „Suntem aici pentru urma lor.' a lui Betty Freidan Mistica feminină aterizează în mâinile Cenușăresei și începe o revoluție printre fecioarele regale.

Chiar și acel scenariu inversat este o mișcare blândă. Femeile tinere din 2023 nu își modelează identitatea după filmele fraților Grimm sau ale unchiului Walt; ei cresc astăzi știind că rolurile și orientarea de gen sunt, în cel mai bun caz, sugestii incomplete. Părinții lor, pe de altă parte, ar putea chicoti la gagurile Freidan. Dacă noul Barbie satirizează păpușa iconică descoperind mortalitatea și libertatea, chicotele sunt strict pentru adulții din cameră; copiii sunt Bine-Boomer - a pune și a pune căști groase.

Justice Moore, Mikey Ruiz, Selene Haro, Joshua Daniel Johnson (din stânga) în „Once Upon A One More Time” la Teatrul Marquis. Matthew Murphy

Premisa scriitorului de cărți Jon Hartmere este născocită la limită de înfiorare. O fetiță (Mila Weir) urcă pe scenă și își deschide cartea de basme. Instantaneu, într-un tărâm de imaginație folclorică, apare Naratorul britanic și stăruitor (Adam Godley), ordonând prințeselor să facă o audiție pentru viața lor; dacă fata le alege povestea, ei vor juca. Și așa, o jumătate de duzină de domnișoare cerșesc în tonuri mătăsoase, seducătoare, pentru atenția unui copil, folosind „Baby One More Time” a lui Spears, o melodie – presupun – despre o adolescentă care își roagă fostul să o sune sau... să facă altceva. „Arată-mi cum vrei să fie, spune-mi, iubito”, cântă sirenele din cartea de povești către cititorul lor prepubescent. „Alege-mă, iubito, încă o dată.” Da, nu te gândi prea tare la asta.

Desigur, basmele, precum teen pop, au fost întotdeauna spații sigure pentru tineri pentru a explora temerile și dorințele. Versurile mai sugestive au fost diluate pentru a nu ridica întrebări incomode în timpul călătoriei spre casă. Intervențiile editoriale ale lui Hartmere sunt cele mai vizibile în „Work Bitch”, bop-ul EDM al lui Spears din 2013. Britney Jean . Cenușăreasa (Briga Heelan) suferă batjocuri din partea surorilor ei vitrege urâte Belinda (Ryann Redmond) și Betany (Tess Soltau) alături de malefica Mamă vitregă (Jennifer Simard). Originalul: „Vrei un corp fierbinte? Vrei un Bugatti? Vrei un Maserati? Mai bine muncești, cățea.” Versiunea Broadway: „Vrei rochii frumoase / Vrei să faci mizerie / Vrei să auzi daul / Mai bine muncești, cățea.” Admirarea pentru rafinamentul liric al lui Britney nu era pe cartea mea de bingo.

Nici nu mă așteptam să tânjesc după un bio-muzical cu tonomat despre ea. Dar în loc de o povestire curajoasă și pasională a vedetei pop, a luptelor și a luptei pentru controlul asupra moștenirii și a bogăției ei, avem un truc de marketing. Împingeți momeala unui catalog de succes pe un cârlig feminist și queer (un prinț de rezervă se îndrăgostește de unul dintre cei șapte pitici) și profitați de un flux de venituri intergenerațional.

Cel puțin distribuția este plină de profesioniști atrăgătoare și secvențe de breakdance extrem de bine executate, coregrafiate de Keone și Mari Madrid, echipa de soț și soție care a regizat și desenul animat live color bomboane. Cu ritmul melodiilor lui Britney (printre ele, „Toxic” și „Circus”), ansamblul zboară prin torenți de toprock, downrock și îngheață cu brio virtuos. Între aceste „pauze de dans nebunesc” (conform scenariului și exact) există o farsă sporadic amuzantă despre fetele care se răzbune pe Prințul Fermecător (Justin Guarini), care le-a dublat pe toate, și respingerea curajoasă a Cenușăresei față de viața ei de basm. (tacă papucul de sticlă explodând într-o ploaie de sclipici).

Justin Guarini și compania „Once Upon A One More Time” la Teatrul Marquis. Matthew Murphy

Dar narațiunea de împuternicire este lipsită de implicare emoțională, fraternitatea dintre Cenușăreasa și Alba ca Zăpada (Aisha Jackson) superficială. La fel ca cu cel întârziat, neplâns Cenusareasa proasta , actorii de personaje experimentați sunt armele secrete: Mama vitregă, sadica și alcoolică a lui Simard, sună ca Jennifer Coolidge făcând o impresie lui Lorne Michaels. În calitate de Nașă originală care i-a prezentat Cenușăreasa lui Friedan, Brooke Dillman este mătușa perfectă, plină de viață – Mame Dennis, dacă ar locui în Flatbush cu prietena ei.

Divele comice și dansurile spectaculoase ajută la trecerea timpului, dar adevăratul furor de spectacol este prințul fermecător al lui Guarini. Guarini poate avea 44 de ani, dar se închide și se blochează ca un băiat pe jumătate din vârsta lui. (a lui Dude idol american debutul a avut loc acum 21 de ani. Te simți bătrân?) Tripla amenințare remarcabilă a producției, el rupe, cântă și trage în râs. Surprins înșelând de Albă ca Zăpada, băiatul sclipitor se sparge într-un înfățișat, batjocoritor, „Oops! . . . I Did It Again” făcând urechi de lup cu mâinile și zburând pe scenă. Cam asta este momentul în care îl ridici mental pe Guarini din acest fleac strident și îl introduci în turneul național al In padure — care stă în raport cu Încă o dată la fel de Strălucirea face să Saw 7: Capitolul final . Prințesele cele mai puțin active sau interesante figuri de pe scenă? Este ceva ce Britney nu l-ar permite niciodată.