Principal artele Recenzie: „The Shark Is Broken” are multă mușcătură pe Broadway?

Recenzie: „The Shark Is Broken” are multă mușcătură pe Broadway?

Alex Brightman, Ian Shaw și Colin Donnell în Rechinul este spart. Matthew Murphy

Rechinul este spart | 1h 35min. Fără pauză. | Teatrul de Aur | 252 W. Strada 45 | 212-239-6200

La cvasi-climax al Rechinul este spart ( Aproape pentru că piesa nu are atât puncte culminante cât tranziții între scene), Robert Shaw este întrebat ce crede Fălci este într-adevăr despre. „Este într-adevăr despre un rechin!” latră englezul înțepător. „Nu mai citi în el. Chiar crezi că oamenii vor vorbi despre asta în 50 de ani?” În public, ochii se rotesc, zâmbetele se îndoaie; Șocantul lui Spielberg despre un pește mare și trei bărbați într-o barcă nu va muri niciodată.

Trebuie să adaug asta Fălci va fi probabil admirat încă 50 de ani, în timp ce Rechinul este spart se scufundă din memorie la scurt timp după ce ieși din Teatrul de Aur? În timp ce stai și urmărești trei actori pricepuți și simpatici care fac impresii de celebrități, există replici decente, răsfățuri vizuale, chiar și un moment emoționant sau două de masculinitate harponată. Dar această dramă de prieteni din culise – care a înotat de la Edinburgh Fringe până la West End din Londra și, în cele din urmă, a ajuns pe Broadway – este o mână de prieteni într-o mare foarte mare.

Colin Donnell, Ian Shaw și Alex Brightman în Rechinul este spart . Matthew Murphy

Este vara, 1974 în largul coastei Martha's Vineyard și Roy Scheider (Colin Donnell), Richard Dreyfuss (Alex Brightman) și Robert Shaw (Ian Shaw) ucid timpul în timp ce un rechin animatronic, poreclit Bruce, suferă reparații nesfârșite (doar pentru a pulveriza și a pleca). burta sus in sare). În timpul zilelor lungi și fierbinți la bordul navei de 42 de picioare Orca , actorii se leagă, se ceartă, joacă cărți și ajung la lovituri peste băutură. Dreyfuss aruncă peste bord una dintre sticlele ascunse ale lui Shaw, iar Shaw aproape că îi sufocă viața. Dreyfuss rău de mare vărsă frecvent. Scheider își citește lucrarea. Shaw bea și îl batjocorește pe Dreyfuss că nu este cultivat și lipsit de formă. Fiecare bărbat are șansa de a arunca în aer și de a împărți excesiv, în timp ce așteaptă să fie eliberat din limbul de celuloid.

Îi cunoaștem pe semeni în linii mari. Scheider este pacificatorul, dar și un prost, împărtășind pentru totdeauna fapte și trivialități, ascunzând un temperament exploziv. Dreyfuss este narcisistul insuportabil care orientează întotdeauna conversația către el și cariera lui. Și Shaw este un snob, un scriitor pretențios și un sadic alcoolic cu probleme majore cu tatăl. Individual, nu s-ar alege să petreacă 90 de minute cu niciunul dintre ei, dar ca grup ciudat generează o cantitate destul de mare de râsete.

Ian Shaw și Alex Brightman în Rechinul este spart. Matthew Murphy

Interpretarea lui Brightman a lui Dreyfuss este nemaipomenit de bună, pufnii perfect înclinate și zbârnâit, sincronizate cu limbajul trupului agitat și zguduit. Nevrotic, ireverent și profund imatur, Dreyfuss apare drept cel mai contemporan dintre bărbați, un troll sarcastic care astăzi ar fi stăpân pe X. Cu o treabă mai grea de a capta machismul ironic și ezitant al lui Scheider, Donnell este implicat (și se dezlipește până la el. slip pentru a arăta un fizic musculos) dar se luptă în rolul cel mai puțin definit. Ian Shaw pășește în galoșurile tatălui său cu un avantaj genetic - încruntat încruntat și bariton turboasă, plus mustață - și o scoate, aplecându-se într-un shtick de maestru băutură care satisface.

Mai puțin scenariul, co-scris de Shaw și Joseph Nixon. Pe lângă non-drama celor trei actori care așteaptă și se ceartă sau glumesc, există stropuri grele de ironie. Râsete răsfățătoare includ băieții care sunt de acord că America nu va avea niciodată un președinte mai rău decât Nixon, sau care speculează cu ochiul încălzirii globale și mai târziu se gândesc la un viitor în care toate filmele vor fi gunoi de succes de vară destinat adolescenților idioți. Din perspectiva pesimistă a lui Shaw, Fălci este punctul zero pentru declinul civilizației occidentale.

Ar fi putut fi o idee fructuoasă de urmărit (ce este această afacere, dar IP reciclat), dar Rechinul este spart nu este o dramă ambițioasă, ci doar o dramă neobișnuită la locul de muncă, cu o întorsătură genealogică. Locația unică, plutitoare, este simulată cu un realism de bun gust în decorurile lui Duncan Henderson și un videoclip viu, dar discret, de Nina Dunn. În ciuda direcției bine ritmate de Guy Masterson, o oră de bârfă și bârfă de la Hollywood este suficientă, iar ultimele treizeci de minute durează. O piesă mai îndrăzneață ar putea sparge al patrulea perete și s-ar putea transforma în meta, Shaw coborând din barcă și vorbind sincer despre tatăl său și despre proiectul ciudat de a-l canaliza pe bărbatul care a murit când avea opt ani. În schimb, nu vom smulge niciodată din adâncurile patosului sitcomului.

pastilele de slabit slabesc rapid